En udfordring kom ind af døren.

Oprettet d.

En udfordring kom ind af døren.
En udfordring kom ind af døren.
En udfordring kom ind af døren.
En udfordring kom ind af døren.
En udfordring kom ind af døren.

En udfordring kom ind af døren:

Vi kan ikke få det til at fungere med 2016 motoren– og 2014 er heller i på toppen - vi kører race næsten hver weekend så der er ikke udviklingstid i øjeblikket andet end på selve racet – kan du hjælpe?

Udfordringen er, at tage en KTM125 cc motocross motor årg.2016 ...fra en motorcykel med egenvægt på cirka 85 kg...og sætter den i et karosseri på cirka 200 kg.. med træk på to fede bagdæk og en bagaksel uden differentiale... sætter en pilot på cirka 60 kilo ned i sædet og kører ud på en jord/asfaltbane med ekvipagen for at kører om DM mesterskab!!! Det er sk....da en udfordring der vil noget, ik'

Næste udfordring er, at der ikke er tale om nye motorer, men noget andre havde tunet på, og så var det, at det så lige pludselig blev vanskeligt.

Første step var målsætningen om at gøre ”16” motoren holdbar, så den i det mindste kunne stå distancen.

Første skud ramte ikke indenfor skiven, havde brugt det eksisterende grej, men der var en massiv varmeopbygning overalt- virkelig massivt...så der var i den grad tale om at motoren producerede varme og ikke effekt... !

Opgave: At få om konverteret varme til effekt!

Fik JollyMoto udstødning hjem til den med fokus på at skulle kunne slæbe bilen, men også gerne overdreje +1.000 omdr. hvilket ville være en fordel i forbindelse med gearskift, UDEN at den måtte byggevarme op!

Yes...det virkede...men det næste den så gjorde var, at nu havde powerWalve systemet bestemt sig for at leve sit helt eget liv. #¤%#&/%¤("##())/

PW består af tre dele, centerdel i aluminium og 2 små ”tromler” lavet i stål ved hver side af hovedporten.

Hvem i himlens navn har da fundet på at lade stål dreje direkte i aluminium! Det ”bider” da hinanden og vil derfor ikke dreje som det skal - i hvert fald ikke når det er brugt - og sidder i en ”replated” cylinder.

Nå…bundlinjen er pt denne:Vi er på rette vej, podieplads i går ( 2’er) og ved nu hvad der er udfordringen med den motor.

Har løsning på problemet/erne klar, nu må vi se når sæsonen er forbi om ikke der så kan blive ro på, og der så kan blive tid til – både at implementerer de rigtige løsninger, og at få testet set up så det sidder lige midt i skiven….

Opdateres